Rogaland Teater er et innovativt hus som ønsker å være i front på mange ulike fagområder. Vi har et publikum i rivende utvikling og derfor er det viktig for Rogaland Teater å rette oppmerksomheten mot fagområdet publikumsutvikling. Vi skal fastholde, utvide og fornye vårt publikum.
Årlig presenterer teatret 15 til 20 ulike produksjoner til regionens innbyggere. I 2016 hadde teatret en omsetning på 114 millioner kroner og et besøkstall på 77 000 betalende publikummere til teatrets 4 scener. I departementets tilsagnsbrev er en av forutsetningene for statstilskudd at teatret skal utvikle egne inntektskilder og arbeide aktivt for å nå nye publikumsgrupper.
Vi skal nå styrke vår satsning på CRM og søker etter en faglig sterk CRM analytiker/publikumsutvikler, som skal utvikle CRM-området og jobbe med å analysere våre data, bygge modeller og bidra til økt publikumsinnsikt og lønnsomhet. Rette vedkommende vil også være sentral i å etablere, videreutvikle og gjennomføre vår CRM satsing.
Hovedansvarsområder:
• Bygge nye modeller og bidra i utvikling av strategier for å utnytte kundedata mest mulig effektivt.
• Innhente kunde- og markedsdata og bruke våre eksisterende kundedata for å avdekke trender og adferd.
• Gjøre avanserte datauttrekk som grunnlag for kampanjer og aktiviteter.
• Gjennomføre pre- og postanalyser, evaluere og følge opp resultater av kampanjer og leads i alle våre kanaler.
• Etablere best-practice og anbefale kampanjer for å oppnå resultater
• Støtte salgsavdelingen i utviklingen av effektive aktiviteter med fokus både på B2B og B2
• Bistå produksjonssjefen med kundedata i forbindelse med repertoarplanlegging
• I samarbeid med avdelingsledere stå for praktisk gjennomføring og utsendelse av kampanjer.
Vi ønsker at du har følgende kvalifikasjoner og erfaring:
• Relevant universitets- eller høyskoleutdanning innen statistikk og matematikk.
• Kompetanse og erfaring fra analytisk CRM-arbeid.
• Kompetanse innen statistikk og kundebaseanalyse og erfaring med datamining, bygging av prediktive modeller og segmenteringsmodeller.
• Erfaring med verktøy som database, SQL, SPSS, EXCEL og annet relevant analyseverktøy.
Egenskaper:
• Gode kommunikasjons- og formidlingsevner
• Samarbeide godt i ulike team
• Selvstendig, strukturert og målbevisst
• God forretningsforståelse
• Analytisk
• Ha et godt konkurranseinstinkt og like å lykkes
• Gode norskkunnskaper
Vi tilbyr en utfordrende og allsidig jobb i et trivelig og kreativt miljø, samt gunstige ferie- og pensjonsordninger.
Rogaland Teater er en IA-bedrift som er opptatt av mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett kjønn og kulturell bakgrunn.
Søknadsfrist 16. juni 2017.
Søknad med cv sendes til post@rogaland-teater.no. og merkes «CRM-analytiker/publikumsutvikler»
Ta kontakt med salgs- og markedssjef Kirsti Bjerva, 916 07 334, informasjonssjef Pernille Kaldestad, 924 21 792 eller direktør Ellen Math Henrichsen, 915 32 019 for nærmere opplysninger.